Kategoria Pozycjonowanie stron i marketing internetowy

Eksperci o marketingu internetowym. Część II

Marketing treści - nowa forma pozycjonowania

Marketing treści jako kolejny etap ewolucji branży SEO? Opinie i prognozy ekspertów dotyczące marketingu internetowego: SEO, marketing treści i media społecznościowe dla firm.

Autorzy: Susanna and Jonathan Gebauer (exploreB2B.com)

Tytuł oryginału: The Experts Guide to Online Marketing

Link do oryginału: https://exploreb2b.com/articles/the-experts-guide-to-online-marketing

Firma Google stale doskonali swoje algorytmy, aby generować lepsze wyniki dla użytkowników korzystających wyszukiwarki. Od czasu do czasu w ramach tej ewolucja następują na tyle poważne zmiany, że marketingowcy muszą zmienić swoje dotychczasowe przyzwyczajenia. Kevin Cain uważa, że te zmiany są naturalnym aspektem funkcjonowania branży SEO — coś, z czym pozycjonerzy po prostu muszą żyć...

Czytaj dalej...

Eksperci o marketingu internetowym. Część I

Zmiany algorytmu Google wymuszają nowy model marketingu internetowego

Czym jest „tadycyjne SEO” i czy nadal się sprawdza? Opinie i prognozy dotyczące marketingu internetowego: SEO, marketing treści i media społecznościowe dla firm.

Autorzy: Susanna and Jonathan Gebauer (exploreB2B.com)

Tytuł oryginału: The Experts Guide to Online Marketing

Link do oryginału: https://exploreb2b.com/articles/the-experts-guide-to-online-marketing

W związku z ostatnimi aktualizacjami algorytmów wyszukiwania Google, w szczególności algorytmów „Panda” i „Pingwin”, eksperci od pozycjonowania (SEO) na całym świecie coraz częściej skarżą się, że koncepcja pozycjonowania w dotychczasowej formie jest przestarzała i nieaktualna...

Czytaj dalej...

Nie tylko SEO. Dlaczego warto dywersyfikować źródła ruchu na stronie?

Pozycjonowanie (SEO) nie powinno być jedyny źródłem ruchu na stronie

Większość właścicieli stron internetowych, którzy traktują swoje serwisy jako narzędzie sprzedażowe, słyszała o aktualizacjach algorytmu Google. Część bezpośrednio ucierpiała na zmianach (nierzadko bez swojej winy), inni zaczęli się zastanawiać, czy i jak mogą zabezpieczyć swoje serwisy przed podobnymi tąpnięciami w przyszłości.

Nie tylko pozycjonowanie (SEO)

Dlaczego pozycjonowanie strony jest ważne? Odpowiedź jest prosta — zapewnia relatywnie tanie przyciąganie ruchu na stronę. Koszt przyciągnięcia jednego użytkownika jest niższy niż w przypadku alternatywnych metod (reklam PPC, reklam w mediach społecznościowych, marketingu treści)...

Czytaj dalej...

Biała flaga zamiast kampanii SEM

Kampania SEM wymaga analizy konkurencji - czasem wnioski są zaskakujące

Dlaczego przedsiębiorstwa rezygnują z kampanii SEM, oddając pole (i potencjalny zysk) konkurencji?

Przeanalizowałem ostatnio sytuację poznańskich hoteli. Koncentrowałem się przede wszystkim na ich aktywności w systemie Google AdWords. Analizowałem też aktywność na Facebooku, ale to temat na osobny artykuł.

Okazało się, że nie tylko struktura linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google jest interesująca, ale także statystyki (głównie koszty CPC) oraz argumentacja samych zainteresowanych. Okazało się, że hotele, które zatrudniają przecież specjalistów/dyrektorów ds. marketingu, w zasadzie bez walki oddają ten kanał komunikacji (stąd tytuł tego wpisu).

Miejsce właściwych usługodawców, czyli hoteli, zajmują pośrednicy, przede wszystkim Booking.com i HRS...

Czytaj dalej...

Skuteczne pozycjonowanie – kolejne kroki prawidłowego SEO

Pozycjonowanie to nie tylko zdobywanie linków

Tak jak w przypadku hierarchii potrzeb Maslowa, witryna internetowa nie może osiągnąć kolejnego poziomu w procesie SEO przed skuteczną realizacją wszystkich kroków poprzedzających. Pozycjonowanie jest procesem długoterminowym wymagającym solidnych podstaw. W tej branży gwałtowne, nieprzemyślane ruchy nie zdają egzaminu!

Treść

Fundamentem optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO), podstawą, na której opierają się wszystkie pozostałe elementy, jest treść. W kontekście pozycjonowania treść to przede wszystkim zawartość strony (choć w szerszym znaczeniu do treści zalicza się wszystko, co jest publicznie dostępne). Treść jest bez wątpienia najważniejszym czynnikiem decydującym o skuteczności pozycjonowania w dłuższym okresie...

Czytaj dalej...

Czy powielona treść (duplicate content) utrudnia pozycjonowanie?

Dobra treść jest warunkiem skutecznego pozycjonowania

Powielona treść (ang. duplicate content, DC) była postrzegana jako problem istotny z perspektywy pozycjonowania  na długo przed pojawieniem się algorytmu Panda. Sposób traktowania takiej treści zmieniał się wraz z kolejnymi modyfikacjami algorytmu wyszukiwarki Google. Oto krótkie podsumowanie najważniejszych aspektów powielanej treści na podstawie wieloletnich doświadczeń branży…

Indeks uzupełniający

W pierwszych latach działania wyszukiwarki Google samo indeksowanie stron stanowiło najważniejsze wyzwanie obliczeniowe. Aby poradzić sobie z tym problemem, strony oceniane jako powielone lub cechujące się wyjątkowo niską jakością były umieszczane w dodatkowym indeksie określanym mianem indeksu uzupełniającego (ang. supplemental index)...

Czytaj dalej...